mitt barn, din unge

Två saker

Ett:
När man just blivit morsa så glider man omkring i sin fula rock på BB och tycker att ALLA andras bäbisar är skitfula.
Det är sant.
Denna företeelse hänger tydligen kvar när man går och glassar med sin barnvagn på stadens torg och möter andra föräldralediga morsor och i förbigående slänger en förstulen blick ner i deras vagnar: "Jaha, jag visste väl det - en TILL ful liten unge" Tänker man och förundras ännu än gång över hur vackert ens eget lilla knyte är.

Två:
Å andra sidan var jag tvungen att stänga av tv'n häromveckan när Humorgalan visades, inte på grund av det totalt missvisande namnet (mitt lavemang innan förlossningen innehöll mer humor och bajs naturligtvis - men det är ju nästan samma sak) men på gund av alla barnen. Alla dessa lidande små barn som plötsligt är så verkliga! Det är ju små BARN för tusan som far illa! Små barn precis som mitt lilla barn! Fy tusan, världen är en sugig plats där små telningar måste jobba 12 timmar om dagen för att ha råd att köpa sig en torr bröbit. och ingen mamma att se efter dem.
Jag grät och grät.

Slutsats - en del andra ungar är fula och andra barn är det så synd om att hjärtat brister och min son är vackrast i världen.

kommentarer
Postat av: Petra

Glad att du är tillbaka till den del av dig själv som jag älskar... jag har skrattat och förstått precis vad du menar... kram på dig, saknar dig!

2008-05-21 @ 05:25:56
URL: http://nongpet.blogg.se
Postat av: gabriela

Du har så rätt!! Hormoner är inte att leka med, kan ställa till det rätt bra för en....
Men en sak ska du veta, din son är bara för söt!!

2008-05-21 @ 10:21:03
URL: http://gabrielasliv.blogg.se
Postat av: Mamma Diaz

Hej Pernilla,
vilken bedårande liten kille!!!! Helt otroligt söt!!!! Vad roligt att du stannar ända till september i Svedala, då har ju Gabsan tid att åka ner och hälsa på er.
Ha det nu så underbart med din lille guldklimp och njut av varje dag!!!!
Kram Görel

2008-05-26 @ 11:07:43

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0