man kan säga att jag är tebaks

Kanske ialllafall. Jag ska försöka. Att ha barn är lite oväntat ett heltidsjobb. Ja, jag skriver oväntat för jag hade ingen aning. Och inte är jag den som någonsin brytt mig om att fråga nån stackare hur det är att ha barn heller.
Nu vet jag. Vi mammor är vardagshjältinnor - varje dag, varje timme, varje minut, dygnet runt.

Det är också det mest givande jobb jag någonsin haft. Trots att jag inte får betalt i pengar. (Snarare tvärtom - vet ni vad blöjor kostar!!? och de är till för att skita i!!!? helt otroligt!)

Nu är min son ca tre månader och han skelar inte längre. Han fiser som en riktig karl däremot.

Jag har följdaktligen varit morsa i drygt tre månader. Jag har under denna tid fått ett högerbröst som är knappt en strlk större än det vänstra, en rumpa som är som gjord för att dansa samba och lärt mig att Skip*Hop är it-skötväskan för den trendmedvetna mamsen. Så en sådan har jag införskaffat.

Nää, nu skriker den lille, vi hörs.

kommentarer
Postat av: gabriela

Visst är vi hjälter!! Jag förstod inte själv att föräldrapeningen är inte är mer än ett sketet bidrag.... Och då pratar jag inte om att få ut lägsta beloppet änns!!



Men det är så undrebart att ha b arn, dom förgyller ens vardag ( för det mesta, haha!!)!!

2008-07-18 @ 18:06:03
URL: http://gabrielasliv.blogg.se/
Postat av: Helene

Välkommen tillbaks Pernilla! Hoppas du kan slita dig lite då och då ifrån blöjbytena, jag gillar att läsa dina vardagsreflektioner!

2008-07-19 @ 00:09:39
URL: http://kimberlie.blogg.se/
Postat av: Spiderchick

jag är inte mamma... än... =) men jag kan tänka mig jobbet!

2008-08-27 @ 20:33:00
URL: http://spiderchick.blogg.se/

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0