mammasnack

Nya hobbies:

1 (NY)Torka dräggel.
 Ungefär en gång i sekunden producerar min son ungefär 5 ml dräggel som betyder att ungefär en gång i halvtimmen är tyg-haklappen genomblöt och måste bytas eller alternativt är hårdplast-haklappen full och måste tömmas.


2 Se hur många dagar man kan gå utan att tvätta håret.
 Tvätta håret  e onödig lyx som gör det svårt att agera snabbt om barnet börjar skrika.
 Förresten är schampoo dyrt.
 Dessutom blir håret så stabilt liksom när man bara sköljer det med vatten.

3 Prata konstant om ALLT man tar för sig.
Ni som känner mig vet att jag gillar att snacka. Nu har jag uppnått en ny nivå:
"Sådärja lillnutte, då ska vi ta och byta blöjan då, nää det är inget att gråta över, titta, titta här mamma gör en rolig min, bluhähähä, prutt, prutt, skratta då lillen, jag älskar dig lillgris, usch vad du har bajsat, tja..det är ju bra det betyder ju att matsmältningen fungerar på dig gullunge..."osv, etc...i all evighet, amen.






kommentarer
Postat av: gabriela

Det finns torrschampo på Åhlens.... Den fungerar bra på ljust hår ( på mig såg det ut som jag hade hällt mjöl i håret ) som gör att det inte är lika fet! Ett alternativ till att skölja genom håret ;)

2008-07-19 @ 18:02:39
URL: http://gabrielasliv.blogg.se/
Postat av: Theres

Välkommen tillbaka! Har saknat dig och verkligen hoppats att du hittar tiden att slösa vid datorn :)

Att vara mamma är ett heltidsjobb på dagen, ett heltids jobb på natten, ett heltidsjobb i tanken och ett heltidssjobb i handling och ffa en massa övertid i kärlek!

Lycka till med alla dina underbara sysselsättningar! (och vissa "osysselsättningar" typ hårtvättning) ti hi.

2008-07-21 @ 22:36:36
URL: http://www.gottnersson.blogspot.com
Postat av: Gabriela

Höru du!! Kom igen med lite uppdatering... Jag har ju lagt in din blogg på favoriter!! ;)

2008-10-03 @ 14:51:59

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0