umeåhc

Ännu en gång får jag anledning att glädjas åt min ungdoms stolta modeval. Den tyska stilpolisen hade inte haft en chans till anmärkning.
En liten tid i min ungdoms vårar bodde jag i Umeå och var naturligtvis vegan. Det är ett av kraven för att få bo i Umeå, det eller att man bosätter sig i en studentlägenhet på Ålidhem och blir bajsnödig filosof.
Jag valde veganvägen. Jag var för ung för att bli student vill jag minnas (såhär i efterhand kan jag nämligen tycka att filosofin hade passat mig bättre).
I veganskapet ingick en obligatorisk uppskattning av sk hardcoremusik och det allra viktigaste, uniformen: baggypants och hoodtröjor, gärna med politiska budskap i stil med McShit eller Meat is Murder eller också loggan med ett skönt band.
Och i denna ljuva morgonstund hittade jag följande: Ett stycke hood-tröja med Randy*-tryck. (Skönt, hade det varit ett Earth Crisis**-tryck , kunde det ha känts motigt). Ett par kamouflagebyxor i strlk VERY LARGE. Så nu har jag fler mamma-kläder. Bra.

*Bra punk.
** Ofattbart dålig metal. Men också detta band hade ett existensberättigande en gång.

Jag vill dock poängtera att Meat still is Murder, era grisätare!

kommentarer
Postat av: gabriela

Jag har också bott i umeå men jag var inte vegan eller student!! Dock var jag semi vegetarian och lyssnade på punk....
Baggypant still going strong!!!!

2008-03-12 @ 13:43:03
Postat av: petra

jag ater inte gris....
har pappa fatt baddsoffan stackarn.... kramkram
har nu uppdaterat

2008-03-13 @ 05:46:50
Postat av: Insid.

I only ever eat fodstuffs with parents! :P

2008-04-26 @ 17:38:53
URL: http://insidiae.blogg.se/

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0