svante - RIP

                                                                                   image104
Svante är...var min hund. Jag tog hand om henne från det att hon var ca 4 mån gammal, när hennes ägare var tvungna att åka hem t sverige, tills de kom tillbaka i slutet av sep förra året. Då var hon nästan ettochetthalvt år gammal.
Svante var en liten levnadsglad en. Hon var sällan stilla, knappt när hon sov. Hon var extremt olydig när hon satte den sidan till (alla som äger en mops vet att de har väldigt selektiv hörsel när det gäller kommandon) men kunde ibland chockera med att uppföra sig som en dam.
Hon älskade stranden och att bada och hade en svaghet för alla motordrivna fordon, båtar, bilar, moppar...
Som liten valp sov hon alltid i mitt knä och vägrade inse att det var trångt och obekvämt när hon blev äldre och större. Kärt barn har många namn, bland de vanligaste var: lill-grisen, svante-poo, mullinutt, hörru skithund! 
sa-wante (thainamnet) svante-darling och mammas lilla älskling.

I går kväll, strax före midnatt blev hon påkörd ach avled utanför sitt hus i Kata Beach.
Jag kommer att sakna den lilla skiten. Massvis.
              
     

kommentarer
Postat av: Rebeckha

Jag är verkligen ledsen för att Svante har dött. Kommer ihåg honom när han var en liten plutt och du precis hade börjat ta hand om honom. Du får minnas honom i ditt hjärta precis som Svennis! Älskar dig syrran

2008-01-09 @ 14:26:11
Postat av: petra

nej, skit, va trakigt!! fina minnesbilder. kram

2008-01-10 @ 04:00:13

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0