relativitetsteorin i förhållande till salongsbesöket

...en chokladcroissant senare känns det inte för illa.

om inte min frisör vore spårlöst försvunnen sedan oktober skulle jag åka och klippa mig efter jobbet. klippa sig ska man alltid göra medans man är på gott humör eftersom det så lätt och så ofta (!) blir helt fel. åtminstone enligt 99% av min bekantskapskrets.

(jag undrar varför, det är ju trots allt en treårig utbildning de flesta frisörer gått? kan det bero på bristande kommunikation? frisörer som tycker de vet bättre än kunden? eller är vi kunder bara väldigt vaga i våra beskrivningar av hur vi vill ha det?)

litet tips:
när det kommer till att toppa dig. var inte dum. läs och försök att förstå följande självklarhet:
 DIN UPPFATTNING OM HUR LÅNGT 5 CM ÄR OCH FRISÖRENS UPPFATTNING OM 5 CM ÄR TVÅ MYCKET SKILDA ENHETER. (i detta fall verkar centimetermåttet lite som tiden, som ju vi lärt oss av farbror Einstein är RELATIV)
alltså. jag menar allvar. om du inte fattat det ännu så klipp dig själv.

lyckligtvis är jag en mycket tacksam frisörkund eftersom jag aldrig riktigt blir upprörd hur det än ser ut. det växer ju ut igen. annars finns det en massa fina huvudbonader att bära.
det är inte som en plastikoperation, för sjutton!
när man vaknar upp med en penis istället för de dubbel d tuttar man sett fram emot, DÅ är det på sin plats att klaga.

men min frisör är borta och ärligt talat så blev jag lite besviken sist när jag provade en ny. han fattade inte grejen. eller var det jag?

kommentarer
Postat av: Theres

Ja, dessa frisörer! Har ju nyss klippt mig som du vet och jag var faktiskt till en helt ny salong och hade inga som helst förväntningar eller planer hur jag ville ha det. Tro mig- jag behövde en make over. När hon kammade ner mitt hår började vi skratta båda två!! Snett lite varstans. Jag hade ju själv varit och klippt till luggen. Trodde det blev bra men det var visst inte så bra.... ha ha ha. Är nöjd men
de övriga i min familj är det jag som klipper. Det är trots allt dyrt att klippa sig! 420 spänn lade jag ut. Det skulle innebära över tusen spänn för hela familjen!!!! Nä. Jag toppar, rakar, och frissar lite som jag vill på de övriga och piffar mig själv i mer ordnade former :).

2008-01-29 @ 16:32:16
URL: http://www.gottnersson.blogspot.com
Postat av: Gabi

Jag tycker du får passa på att ta dig ett besök hos elin när du är hemma, hon är min bästa frissa!! Har för mig att du var rätt nöjd då hon klippte dig för 2½ år sedan....

2008-01-29 @ 19:45:08
URL: http://gabrielasliv.blogg.se
Postat av: Rebeckha

Ett tips: Passa på att klippa dig innan bebben föds, sen kan det bli svårt att hinna med..

2008-01-30 @ 17:22:02

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0