regn och tårar

Jahapp, då öser det ner då... Jag är i alla fall glad fortfarande.

Hade en trevlig lunch med Petra, som kan vara den förståndigaste kvinnan på Phuket. Hon är nästan min idol. Vi käkade på Farang i Chern Talay och nu börjar jag bli hungrig igen, jag åt ju ingen glass.

Idag gråter min accountant, igår var det receptionisten. Det är bara jag som är gravid skall tilläggas, så jag fattar inte vad alla tårar kommer ifrån. Fast självklart börjar jag också sympati-grina. Och jag skulle väl också snyfta åt jobbet om jag inte vore så löjligt glad och obrydd.
Det är synd om människan som...var det Strindberg, som sa det? Förmodligen inte.  Jag kommer inte ihåg, det gör inget, min gamla svenska lärare Christina Petersson kommer inte läsa det här ändå.

Nää, nu måste jag äta.

kommentarer
Postat av: Theres

Kan meddela att här i norrland regnar det också! PISS-väder! Men jag är också glad trots detta. Har dock en sjuk Hilda hemma och utan gubben en natt men det borde ju fingera ändå.

Men alltså!? Som gravid är det ju viktigast att man undviker det som kan skada barnets utveckling typ alkohol, vissa mediciner, tobak osv. Chokladglass är i så fall kanske mer skadligt för dig och din kropp- inte barnets. Kanske dr tänkte att du inte skulle missköta dig och enbart äta onyttigt? Jag menar att det är ju aldrig fel att tänka på vad man äter för det dröjer ju ganska länge innan man ens har orken, tiden eller viljan att ens tänka på träning eller att ta hand om den förändrade kropp man får efter graviditet.

Sedan om dessa bröstvårtor. Skulle aldrig ens tänka tanken att gå till någon som skulle kolla in (eller vad som skulle göras?) mina bröst om de skulle palla amning. Det är tufft för ALLA bröst att påbörja amning. Bäbisar suger hårt och det är verkligen en teknik att få amning att fungera. Det är inte bara att lägga dit barnet- som man oftast tror. Man måste få dem att suga rätt annars får man sår. Been there- done that! Mitt blygsamma men vänliga råd är att inte låta barnet suga mer än 5 minuter per gång de första 2 dagarna. Sedan sakta öka på. Hellre amma ofta och korta stunder än långa stunder och långa pauser. Räcker inte det för att barnet ska bli nöjt skulle jag tilläggsmata - för att spara brösten. Att få sår gör ont och jobbigt att få att läka. oj oj oj. Nu ska amningsmamman sluta skriva och gå i säng. Du vet vem som sitter på tipsen om amning.... :)Amning är det mysigaste jag vet och ger enorm kontakt med bäbisen.

2008-01-17 @ 22:53:18
URL: http://www.gottnersson.blogspot.com
Postat av: petra

ha ha ja det vart ju ingen glass, men gott va det!! sympatigrina får du sluta me, du kommer nog grina så det räcker ändå.... ha ha kram på dig o tack för trevligt sällskap

2008-01-18 @ 03:09:06

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0