pimp-mamma

Snart har jag genomlidigt en hel dag. Vill bara köra hem och sova. Innan regnet kommer helst. Det har dundrat till ett par ggr nu.
För sent. Öser ner nu.
Mikey flög till KL vid lunch, fortsättningen på Nokia-turnen. Hoppas han hinner till IKEA och att spjälsängen inte är slutsåld. Han fick en ny Nokia-telefon sist i Singapore. Det lönar sig ibland att se ut som en thai (och det var nödvändigt att han låtsades för att få giget överhuvudtaget). (Hoppas ingen fr Nokia läser detta). Mtv  Asia intervjuade honom och han berättade att "my mum's Philippino, my dad's Thai".
HA! Jag har redan planerat att pimpa ut min son till att sälja blöjor, mjölkersättning, nappar och vad det nu kan vara. (Förutsatt att han inte föds med tolv tår eller nåt, då går den planen i stöpet).
Tragiskt men sant: "loog krueng" (barn vars ena förälder är asiat och andra av västerländskt ursprung) dominerar media här i Thailand. Varenda skådis, vj, artist och modell är 50/50. Min son ska få förtjäna sitt uppehälle så fort som möjligt. Och sedan sluta innan han blir gammal nog att fatta vad han håller på med och kan ta skada av skiten.
Man vill ju inte bli en av de där äckel-morsorna som sminkar upp sina tre-åringar, klär dem i tyll och strass och anmäler dem till skönhetstävlingar.
...fast det är kanske exakt samma sak jag snackar om...

kommentarer

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0