pernilla speaking, sawasdee kaa.

                                                                       image109
Död åt mobiltelefonen.
Den är djävulens påfund.
Man kan inte ens skita ifred sedan mobilens intåg.
Folk har mage att bli upprörda om man inte svarar. (se ovan)
Man kan aldrig någonsin komma med undanflykter till ett missat samtal, det syns ju på displayen. (också ovan)
Chefen kan få tag i en närsomhelst. (se ovan)
Ett helt nytt otrohetsproblem uppstår, är det ok med sms-sex? (nej, är svaret på det) 
Folk har inget mobilvett, svarar i telefonen mitt i en konversation eller vid middagen.

Enda grejen som är riktigt bra med mobilen är sms-funktionen som utesluter allt prat.

kommentarer
Postat av: Sofia

Jo jag tycker också att dom är lite lika fast upptäckte det först när jag satte bidlerna bredvid varandra :)

2008-01-11 @ 09:32:49
URL: http://nostalgitrippad.blogg.se
Postat av: Andreas

Men, det är väl bara att trycka på "no" istället för "yes" när det ringer?

Jag och min bästa kompis har ett mycket bra mobilförhållande. Man trycker bort den andra istället för att svara om man är upptagen. Ringer man däremot en gång till efter att ha blivit borttryckt, betyder det att samtalet är viktigt. Då avlutar man istället det man håller på, med och svarar i stället för att trycka bort igen. Alternativt ringer man tillbaka så fort man bara kan.

På så sätt vet man att den andra alltid finns till för en, men med friheten att säga "det passar inte just nu".

Men visst, endel andra blir sura om de blir borttryckta.

2008-01-11 @ 17:42:13
Postat av: pernilla

andreas: du har sa ratt. men jag far liksom daligt samvete over att trycka "no". jag onskar jag inte behovde ha en mobil sa jag slapp trycka "no".

smart mobilforhallande m din polare. kanske maste jag infora mobilregler med mina vanner.

2008-01-12 @ 06:30:45

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0