om nannies.

"Okej! Min första tanke var: men då kan du väl inte amma bäbisen? Det som är det mysigaste som finns! Även om självklart inte alla tycker det, men i Sverige och föräldraledighetens-mecka finns ju alltid chansen med alla dar vi har rätt till. Tre månader är ingen lång tid. Skulle nog känna som du gällande nanny men skulle väl bara lov att få acceptera läget om man inte hade chansen att vara hemma och leva på gubben eller nåt :).
Jag var ju au pair i USA och fattar inte hur de kan anställa någon från ett annat land, okänd, annan
kultur, annat språk som ska ta hand om sina dyrgripar. Finns det inte dagmammor eller likanade i Thailand? Oj, jag ska inte lösa er barnomsorg :) men är nyfiken hur det funkar på er sida jorden.

Go'natt!"

Svar: Jag ska försöka att amma bäbisen, planen är att jobba eftermiddagar endast. Min pojkvän jobbar natt/tidig morgon så han får ta eftermiddagspasset med babyn. Självklart hade jag helst varit hemma på fulltid men det kan bli jobbigt ekonomiskt plus att det kan betyda att jag förlorar mitt arbetstillstånd och därmed mitt visum.
Jag kan ha uttryckt mig vagt när det kom till nanny-biten, jag menade inte en inneboende fulltidsnanny utan mera en typ dagmamma. (Fast en som kommer hem till mig och passar mitt barn i mitt hus och samtidigt städar och sköter hushållssysslorna).
Vid ca 18 månaders ålder finns det fler alternativ för ens barn, kindergartens och nurserys. Här i Phuket är många internationella, dvs engelskspråkiga. 

Hoppas att det var svar på dina frågor...


kommentarer
Postat av: sandström

du vad har du för mailadress, tänkte skicka några trio lligo-dängor...
jag har [email protected]

2008-01-07 @ 10:37:44
Postat av: Theres

Nu fick jag en bra bild av läget. Kommer säkert att fungera bra när ni jobbar olika tider och kan dela upp skötandet. Jag förstod nästan att det inte skulle vara en inneboende men blev intresserad hur ni skulle ha det framöver. Hoppas det var ok att jag undrade så du inte upplevde mig negativ och avig. Jag tycker bara det är superspännande att du ska få barn och verkligen hysteriskt kul att vi hittat varandra igen.
Kram och lycka till!

2008-01-07 @ 12:51:59
URL: http://www.gottnersson.blogspot.com

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0