min laptop uppfor sig inte

Min laptop är lätt handikappad. Den föddes nog inte sån, jag har  varit en halvtaskig vårdgivare. Misskött den helt enkelt. Jag hoppas att jag inte blir lika nonchalant i uppfostran av mitt människobarn.
Det var nåt med IP-adressen...i en timme var det nåt med IP-adressen, sen fick den för sig att sluta tramsa och anslöt snällt till det sladdlösa nätverket. Fascinerande egentligen.  Den artificiella intelligensen kanske inte är så långt ifrån att ta över. Min laptop uppför sig ju redan som en bångstyrig tonåring. Men det kan ju också vara helt felt att anta att den artificiella intelligensen ska likna den mänskliga.
Den la av igen förresten, efter 20 minuter. Jag sitter vid en stationär dator på ett internetcafe nu.
Har inte jättemycket övers för tekniken just nu. Inte datortekniken, så att säga.

Annars vaknade jag 05.46 i morse. Det finns många, många nackdelar med att vara gravid. Fler än det finns fördelar skulle jag vilja säga och den värsta är nog den intressanta cocktailen av insomnia och hyposomni och hypersomni.  Ens sociala liv tar nog med smällar av en graviditet utan den lilla extra kryddan. Tycker jag.

kommentarer

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0