lördagsfest kanske?

Mitt hår är väldigt stort nu. Så blir det när man åker moppe-taxi till jobbet och glömmer sätta på sig keps eller mössa. När jag kör själv har jag åtmonstone hjälm på.

Idag ska jag gå på tråkig fest. Jag räknar iallafall med att den blir tråkig, det är ju kanske ingen bra grundinställning men öppningar av restauranger, hotell och kuvert drar till sig en viss typ av folk som jag nu ofrivilligt blivit en av. (Och jag är mig själv nog såattsäga, det finns bara en av mig och det är jag, själv är bäste dräng, osv) Det är jobbet. Och alla män är bögar (jag är inte homofob, jag lovar men mitt liv har blivit INVADERAT av bögmän på de sista och tyvärr försöker de bara sno min pojkvän, på mycket ofina, uppenbara och ibland motbjudande vis) Och alla kvinnor är oförmögna att gapflabba och det är kanske den finaste kvaliten en kvinna kan ha.
Sedan är det en dresscode också: White and Blue. Just nu är vitt inte särskilt smickrande för min figur och vem har ägt något blått förutom jeans sedan tidigt nittio-tal?
Jag förutspår som sagt en halvtaskig afton. Ska försöka lura med mig Petra...

 Nåväl, ännu en dag bakom skrivbordet skall klaras av innan det är dags för fest, så nu kör jag.

kommentarer
Postat av: Gabi

Jag kan gå!! Är super sugen på att bara gå ut från min lägenhet och dricka en öl, skiter i vart och med vem ( snart...). Gillar inte att ha blått på mig men kan offra mig...
Kram och ha en trevlig lördag!

2008-01-19 @ 12:35:35

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0