koncentrationsvårigheter

Lördagar är inte bra arbetsdagar. Ganska lat är jag vid den här tiden en lördagseftermiddag. Femdagarsveckorna hemma i Sverige framstår som en overklig dröm.

Jag sitter här och icke-jobbar och läste just det konstigaste inlägget hittills. Sann historia tydligen: http://junitjej.blogg.se/1200674121_hrt_idag.html#comment
Man vill ju bara gråta eller skratta, åtminstone skaka på huvudet iallafall. Jag var tvungen att kommentera: det har ju aldrig varit så tydligt att kött är mord, för att uttrycka det med en gammal ungdomsslogan.

Det här att icke-jobba är inte en lätt sak vill jag meddela eftersom man faktiskt måste ge skenet av att vara djupt involverad i en galet invecklad arbetsuppgift. Egentligen är det nog lättare att bara göra det man ska. Men lite tråkigare.
Har ett par punkter kvar på dagens lista; skriva en rapport från gårdagens möte i punktform, det ger jag en tvåa på tråkighetsskalan (1 är tråkigt men kan innebära oväntade uppiggande moment och 10 är så tråkigt att anslagstavlans program från Utbildningsradion framstår som Robert Gustafssons inlägg på guldbaggegalan för några år sedan).
Nr två på listan är att ringa ett samtal till en Mkt Viktig Person, det ger jag en åtta eftersom telefonkonversationer är bland det värsta jag vet. Jag föredrar att prata med människor jag kan se, jag blir onödigt kort och nervös på telefon. Och så var det engelska lektionen med personalen kl 17. Den kan landa på allt från en etta till en tia beroende på hur trötta eleverna är. Med tanke på min egen pigghetsgrad så kan det nog bli en sjua.

Nu kommer chefen...så det är väl bara att ta itu med rapportskrivningen.

kommentarer
Postat av: Självaste Pesan

haha vilken rolig kommentar :) jag har skotervana så du behöver inte oroa dig...

2008-01-19 @ 11:27:56
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Sofya Pezon

Svar: Nu blev jag lite nyfiken, från vilket land kommer du?:)

2008-01-20 @ 11:08:17
URL: http://nostalgitrippad.blogg.se

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0