klagan

En grej jag är riktigt bra på är att skriva klagomålsmail. Helst på engelska, det är galet mycket lättare att vara spydig på det språket.
Det är extra kul att klaga i Thailand. Här är det fult nog att bara vara direkt och rak, man behöver knappt vara sarkastisk för att ändå framstå som det. Och jag som nog måste räknas som en mes hemma i Sverige framstår som en riktig bråkmakare alternativt väldigt ouppfostrad här.
Hursomhelst, jag är lite speedad just nu för jag hade möjligheten att bruka denna talang i morse. En av de trycksaksföretag vi anlitar är riktiga tomtar och deras vd en ganska otrevlig varelse, full av gohok (BS på thai) så det var ett riktigt nöje att förklara för henne att hädanefter blir det inte många baht skickade åt deras håll.
Hahahaheehhehhhee.
Önskar jag fick utnyttja dessa talanger dagligen. Jag kanske skulle bli krönikör? Eller popmusik recensent. Dessa grupper verkar ju vara fulla av klagan. Eller så uppfinner jag en ny yrkesgrupp, knotare. Inga gnällapor utan riktiga professionella, sakliga men om det krävs sarkastiska klagare.
Min syrra har förresten exakt samma talang men hennes tar sig verbala uttryck, speciellt bra är hon på telefon-knot.


kommentarer
Postat av: Rebeckha

Tack för den syrran! Telefon-knotare, det är jag kanske? Andreas skrattade och förstod direkt vad du menade. Jag tar inte alls illa upp men är det så illa? Kommer i och för sig att tänka på arga tanten på Topasgatan 50.. det var kanske där min karriär inleddes. Jag är helt enkelt rak på telefon (med folk som jag inte känner). Gött!

2008-01-10 @ 19:22:35
Postat av: Maria

säga att: Ibland är det skönt att klaga. Det känns som att det löser sig då. Kram Maria

2008-01-10 @ 23:06:13
URL: http://monmaria.blogg.se

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0