jag undrar sa flundra' om gädda' är en fisk

Igår var jag vaken ända till 23! Jag fattar ingenting.
Jag såg två filmer liggande i soffan utan att somna!

För er som inte träffat den gravida zombie-liknande Pernillan, kan ovanstående låta konstigt. Men faktum är att hela första trisemestern levde jag i ett koma-liknande konstant hungrigt tillstånd. Det var jätteobehagligt de nio första veckorna av graviditeten när jag faktiskt inte visste var det var för fel på mig. Jag trodde jag var riktigt sjuk.
Nu är jag inne i sista trisemestern, tror jag och börjar bli Evil Dead-liknande igen. Jag kommer hem från jobbet, äter middag och somnar framför tv'n. Vaknar vid 23-tiden när Mikey drar till jobbet och stapplar in i sovrummet. Sedan måste jag naturligtvis upp minst en gång mitt i natten och kissa.

Så att jag var vaken igår kväll var lite av en händelse.

Jag har försökt fatta det här: min syrra fick ju just barn och hon sover kanske max  fyra timmar igenomsnitt per natt sedan Aron poppade ut. Är  komagrejen  någonslags uppladdning inför födseln? Isåfall funkar det inte jättebra för även om jag konstant är trött så sover jag riktigt illa. Magen är i vägen eller så är det för varmt eller så ska man kissa igen eller så krampar benen... Det är som ett kosmiskt skämt. Eller ett test.

Del ett: sov riktigt illa i minst fem månader och
Del två: kläm ut det lilla livet, det kan ta upp till 2 dygn med lite otur och ont gör det också
Del tre: håll dig vaken så länge du kan för just när du håller på att kollapsa så ska han ha mat igen
Del fyra: nu är du lagligt förbunden att  ta hand om ungen i 18 år

  Ändå  gör folk det här frivilligt om och om igen...

Det ger mig hopp om att jag är på väg in i ett riktigt äventyr!!! Jag är bara sen på att fatta grejen.

kommentarer
Postat av: Maria

Visst låter det tokigt,där finns ingen vettig förklaring till det.När jag skulle föda andra barnet så tänkte jag att jag måste vara världens dummaste människa som gör detta igen.Frivilligt!!Det är något magiskt över det.Kram Maria

2008-01-30 @ 08:22:58
URL: http://monmaria.blogg.se
Postat av: Gabi

Jag tror stenhårt på att kroppen säger ifårn när den inte vil mer... och det är ju inte det lättaste att födda barn, läste någonstans att man brände lika mycket som en maratonlöpare under en förlossning...
Förstår om du är komatrött på kvällen, inte många skulle orka jobba 6 dagar i veckan och då inte ens vara gravida samtidigt!!!

2008-01-30 @ 11:41:22
URL: http://gabrielasliv.blogg.se
Postat av: Hannah

Haha, det där låter precis som jag. Och jag är inte ens gravid. Du har i alla fall en ursäkt. Haha.. ;p

2008-02-04 @ 09:36:03
URL: http://narmince.blogg.se

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0