en hund begraven

Jag trodde liksom att det skulle bli bra om jag bara fick skriva av mig lite om Svante. Jag orkar inte vara ledsen, jag har ju just haft en riktigt bra start på 2008 och bestämt mig för att vara glad.
Så blir lill-grisen påkörd och dör. VA?! Det känns som ett personligt angrepp.
Jag kan inte ens gråta, jag bara sitter här och känner mig...olustig. Och lite sjukt lättad att det inte hände under "my watch". Jag kan vara den dåligaste människan i världen, just nu. Men tänk om hon fortfarande hade bott hos mig och detta hade hänt, då hade ni kunnat ringa Lillhagen direkt.
Jag måste åka dit i eftermiddag och jag bara hoppas, hoppas, hoppas att tjejerna tagit sig samman och begravt henne vid det laget. Jag har redan begravt en hund av exakt samma orsak. Inte en gång till, tack.
Nu kom jag att tänka på det där uttrycket, 'här ligger en hund begraven', vad ska det betyda egentligen?
Det är ju bara sorgligt.
Kan jag få glömma allt det här nu?

kommentarer
Postat av: Theres

Men usch vad tråkigt! Ett husdjur blir verkligen som ett barn s¨å ag förstår om du är ledsen och tom. Det skulle då absolut jag också vara. Måste erkänna att det var en söt liten Svante trots att jag är katt-vän och inte nån särskild hund-vän. Hur kom det sig att denna hona bar ett hannamn?

2008-01-09 @ 12:47:12
URL: http://www.gottnersson.blogspot.com
Postat av: Rebeckha (igen)

Hej, jag är ledsen men jag glömde att Svante egentligen var en hona. Det blir lite förvirrat med ett pojknamn på en flicka.
Även om det är tungt just nu så tänk på att under detta året så kommer du att få träffa din son! En liten pojke som är din och Miekys egna och som lever i din mage nu och njuter av att du ibland äter en donut! Lite extra näring bara. Han känner sig också trygg med dina hjärtslag (och dina tarmljud) och din röst som han hör massa timmar/dygn. Erat alldeles egna underverk!

2008-01-09 @ 14:41:07
Postat av: Lina

Åh vad roligt! Hur kommer det sig att du bor där då? Ja, IKEA är ju en världssensation! Både H&M och IKEA är ju svenska företag och det rockar ännu mera! :D

2008-01-09 @ 21:22:50
URL: http://linaveronica.blogg.se

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0