dö, säger jag! ja du i din gamla Nissan! DÖÖÖÖÖ!!!!

Jag är en dålig människa.
Imorse körde jag (som vanligt) förbi en trafikolycka och det enda jag tänkte och även mumlade för mig själv var: idioter!

Kalla mig pessimist men jag tror aldrig att trafiksituationen här i landet kommer att förbättras. Det spelar ingen roll om trafikanterna kör bil i femtio år till, det är något fundamentalt annorlunda i kulturen här som gör att säkerhet på vägarna inte är av hög prioritet.

Jag är inte född här så jag vill inte föreläsa eller förändra något jag inte förstår mig på, jag bara försöker hålla mig undan de mest uppenbara galningarna och fyllona i trafiken.  Inte lätt. De är många och de är allestädes närvarande.

Grejen är den att man kommer på sig själv med att önska att folk ska stryka med. Jaa, det är hemskt och inte alls snällt men när jag just blivit omkörd av en tiotonslastbil med en marginal på ungefär 5 mm samtidigt som pickuptrucken framför mig bestämmer sig för att det är onödigt att vänta på att låta mig passera, bättre att bara glida ut i min fil och låta mig tvärbromsa eller bli krossad av ovan nämnda lastbil. Jaa, då önskar man död och lemlästning åt dem alla. Bara dö! Helst med mycket, mycket smärta involverat och väldigt långsamt. 

Tyvärr är det ju inte dessa idioter som kommer att döden dö utan lilla jag på min moppe. Livet är inte rättvist och ej heller döden. Dessutom är inte döden en stor grej här och det är så att säga pudelns kärna (tror jag): om man inte bryr sig om döden eller är rädd för att dö är det ju bara att tuta och köra!

Önskar jag vore buddhist, liksom...

kommentarer
Postat av: Theres

Vad otäckt om trafiken är ett sånt kaos. Kan de inte se att du är dyrbar och bär på en dyrbar mage! Det borde väl vara anledning nog att låta dig passera?!!? Huga! Jag skulle nog börja få likadana tankar om jag bodde där.
Igår stannades jag av snuten för första ggn i Sverige (under min snart 13 åriga tid med körkort). Det gällde att blåsa för nykterhetskoll- jag passerade! Sedan gnällde han på att vi inte satt nytt reg.märke- sant! 500 spänn skulle det egentligen kosta- men jag slapp. Körde snabbt och fint iväg innan han skulle ändra sig. Nå ja. Tur de kollar trafikanterna hos oss.

2008-01-31 @ 08:14:50
URL: http://www.gottnersson.blogspot.com
Postat av: Gabi

Jag vet exakt vad du menar med den "underbara" trafik du sk aut i varje dag.... Höll själv på att bli galen ibland när jag var där och skulle köra runt på min hyr bike...
Ta det där förbannade körkortet nu, så är du kanske lite tryggare!!

2008-01-31 @ 08:56:57
URL: http://gabrielasliv.blogg.se

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0