bröstvårtefrågan...

Should you prep your nipples for breastfeeding?

Hahahahahaha....Okej, okej jag vet att jag är fånig och omogen...men jag vill bara skratta eller rodna eller jag vet inte när jag läser fraser som den ovan. Det är definitivt inte en av de frågor jag någonsin hade tänkt mig att ta ställning till. Outgrundliga äro Herrens vägar, kan jag bara säga.
Och ska man då, hahhaha, förbereda bröstvårtorna för amning?

Svar: Tydligen kan man få en board-certified lactation consultant (IBCLC)att examine your breast. Vilket jobb, liksom.

"så vad sysslar du med då?"
"joo, jag är kvalificierad tutt-granskare med inriktning på bröstmjölk"

Låg, låg humor jag vet. Knappt humor.
Men kan jag snälla få låta bli att ta livet så allvarligt!
  

kommentarer
Postat av: Gabi

Så den personen jobbar med bröst??!!
Kan inte riktigt förstå vad man skulle göra med brösten, gör inte dom "jobbet" själva??
Du får väldigt gärna berätta vad man skulle ha gjort, när du får reda på det!!

2008-01-16 @ 19:31:00
Postat av: Maria

Jag tror att dom menar att man skall massera bröstvårtan,eller nåt.Bebisen suger ganska hårt så man blir rätt sår på vårtan i början. Jag hörde när jag skulle ha barn att man kunde använda en frottehandduk att massera med.Det finns tusentals råd hur man skall göra och inte göra när man skall föda barn,jag tror att det bästa är att göra det som känns bra och använda sunt förnuft. Kram Maria

2008-01-17 @ 08:40:23
URL: http://monmaria.blogg.se

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0