boxar barn

Nu är det helg. Så glad man kan bli av att slippa gå till jobbet imorrn. Jag firar redan. Inombords.
Jag tror att jag kan stå ut här tills det är dags att åka till Sverige och höja befolkningsantalet
Speciellt just nu är det bra. Personalen har dragit. Det är bara jag och security-vakten som går rundorna. Folktomma kontorslokaler är bra mkt mer tilltalande.

Idag har min lille gosse sparkat mig i revbenstrakterna några gånger. Det är inte jätteskönt men än så länge är han inte stark nog för att det ska kännas obehagligt. Men konstigt är det. Han boxar till då och då, alltid när jag just glömt bort honom. Men ganska regelbundet, han kör en morgonmatch, litet lunchspel och en ordentlig konsert framåt eftermiddagen. Sedan brukar han ta en paus till framåt sju, halvåtta tiden. Vid 23 är det party igen och sedan vid väl valda tillfällen under nattens gång. Gärna när jag just funnit en någorlunda skön ställning.
Jag tror att han kan bli galet bra på Muay Thai. Han verkar redan ha förstått att man kan armbåga, knäa och skalla förutom de mer standardiserade knytnävsattackerna. Talangfull.
Med en morfar som boxades i sin ungdom och en farsa som utövade Kung Fu och en morsa som spöade lillasyster och lillebror så fort tillfälle gavs så...

kommentarer
Postat av: Gabi

Kan tänka mig att det är en del röj där inne!! Pröva någon gång med att dricka ett glas iskallt vatten, när han inte har rört sig på ett tag...

2008-01-26 @ 12:46:16
URL: http://gabrielasliv.blogg.se

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0