att hålla god min i elakt spel...

...är jag duktig på. Blivit lite sämre sedan graviditeten började ta över mitt liv, men på det stora hela har jag ett pokerface.
Idag har jag suttit i möte med el jefe (den manlige och jobbigaste) Det var han som skrev ett skitfult mail till mig, givetvis tog han upp det och förklarade sin ståndpunkt.
Innerst inne tyckte jag "Käften på dig ditt kryp, du är en otäck och orättvis gubbtorsk" men med ett leende på ansiktet och min allra förståndigaste röst sade jag sött "Nämen, jag förstår ju precis hur du tänkte och jag kan föreställa mig hur du kom fram till den slutsatsen" .
Jag är imponerad av mig själv och min ryggradslöshet. This is Thailand people, här finns det inget fack och inga rättigheter, chefen har alltid rätt hur fel han än har. (Det borde fungera fördelaktigt för mig också eftersom jag är en liten chef, men det jämnar ut sig med att jag är farang vilket automatiskt innebär att allt är mitt fel så...attans).

JAG ÄR FORTFARANDE GLAD!!! Jag älskar livet, hörni, borde jag bli ordinerad till deppade tonårstjejer eller vad!

kommentarer
Postat av: Gabi

Vad är det din chef tjafsar om hela tiden?? Eller är han bara dum i huvudet??
Ha en trevlig helg, kram Gabi

2008-01-18 @ 12:24:55
Postat av: Anonym

Gabi!!
Han är bara ganska orättvis, chefsgubben, men det kan jag leva med tackochlov...

Yes, starta din egen blogg, det vore riktig roligt. Jag skulle läsa varje dag.
puss

2008-01-18 @ 12:31:45
URL: http://lillapernilla.blogg.se
Postat av: Theres

Du är helt otrolig som är så glad trots påhopp eller vad man kan kalla det. Det är bra att kunna hålla masken ibland. Tufft inför sin chef dock. Ha en fin helg!

2008-01-18 @ 14:05:47
URL: http://www.gottnersson.blogspot.com

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0