trettioårig papegoj förespråkare

Jag börjar tro att vi ser en överrepresentering i gruppen modeintresserade tonåringar med sportig pojkvän och chihuahua bland sveriges kvinnliga befolkning.
Brist på självironi och lätt dyslexi är också rätt vanligt, uppenbarligen.
Man blir mörkrädd.
Och överlycklig att vara förbi tonåren. Jag hade inte pallat trycket. Det är jag den första att erkänna. Det var lättare att vara tonåring för 15 år sedan på många sätt.
Men samtidigt hoppas jag att det bara är bloggvärlden som är så ensidig. Att det finns tonåriga tjejer som gillar att läsa böcker, spela fotboll och lyssna på något annat än pojkband. Som kanske har en papegoja till husdjur och en pojkvän som inte heter "älsklingen" . Kanske heter han Peter. Eller kanske är det en flickvän. Vad vet jag.

Jag vet bara vad jag själv tycker och jag tycker att mångfald är trevligt och viktigt.
Och jag tycker också att chihuahuamodebloggerskorna inte är så intressanta.

Själv är jag trettio år och gravid med förkärlek till mopsar så det är kanske inte så konstigt.

Men jag skulle gilla en papegoj-blogg.

kommentarer
Postat av: Anton

mja jag tror det handlar om två helt olika avsikter till att blogga.. dels dom som skriver om sitt egna liv i form av någon dagbok.. och dels dom som faktiskt skriver amatörkrönikor för att underhålla på precis samma sätt som folk gör amatörfilmer.. fast med en större tillgänglighet.. :P

2008-02-02 @ 18:17:39
URL: http://gobbert.blogg.se
Postat av: Anonym

ha ha ja jag haller me!!! pa min tid va det hultsfredfestival, lundell o ganska mkt punk... spelade fotboll, hockey o basket me, o drack pissol i parken...
ha ha ha du snackan hoppas allt e bra me dig efter khao lak helgen....

2008-02-04 @ 03:41:32
Postat av: Helene

ååh jag får KRUPP på modebloggar och "dagens-outfit" och "Mina favoritprodukter" osv... who the fuck cares liksom!! död åt ebba von sydowwannabes!!

haha

just ja snälla ska vi vara mot varandra

2008-02-06 @ 10:52:26
URL: http://kimberlie.blogg.se

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0