toastopp

Åh nej, stopp i toan igen.
Eftersom jag är den enda på jobbet som använder toapapper kan det ju bara vara mitt fel. Så går resonemanget. Även om jag har lärt mig att kasta pappret "in provided bin".

Jag borde nog jobba på att skippa toapappret helt och bruka endast...underlivsduschen...(Jag har ett mer passande namn på mojängen, men min morsa läser den här bloggen). Det bär mig emot. Jag gillar toapapper. Jag gillar också u-livsduschen men endast i kombination med toapapper

Kulturkrockar.
Tack och lov är vi i alla fall utrustade med riktiga toalettstolar. 

En gång övervägde jag att flytta in i ett hus med thaiversionen av en toalettstol. (Inte riktigt ett hål i marken, men nästan.) Det som hindrade mig var precisionen. Eller snarare bristen därav. Det är speciell teknik som krävs för att kissa i ett hål i marken utan att det skvätter upp på fötter och anklar nämligen. Dessutom kan det inte vara en höjdare att vara magsjuk och ligga på knä och tillbe den sortens porslinsgud.

Nej, när det kommer till toalettbesök här i Thailand kan man ibland känna sig som Sylvester Stallone i "Demolition Man". Fast jag vet hur man använder både hålet och duschen. Det är bara tekniken som behöver förbättras.
 


kommentarer
Postat av: Gabriela

Du jag har en fråga ang den där duschen... lufttorkar dom efter?? Jag har alltid undrat, efter som dom inte använder toapappe???
Bra val av dig att avstå från hållet till toa, tror som du att det inte är så roligt när man är magsjuk och ska kräkas ( för att inte tala om diarre...)sen är det nog inte så lätt mitt på natten och när man har varit ute en sväng och druckit någon öl....
Nu har du bara fredag kvar på jobbet, kram Gabi!!!!!

2008-02-28 @ 09:46:40
URL: http://gabrielasliv.blogg.se
Postat av: Elin

det brukar ju göra dte.. på ett eller annat sätt...

2008-02-28 @ 10:03:50
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Theres

jasså, är det så det är i T-land?! men,,, vad konstigt. Vad vore livet utan toapapper..

2008-02-28 @ 12:42:20
URL: http://www.gottnersson.blogspot.com
Postat av: Anonym

Oj, då ska nog inte jag resa dit, skulle bli stopp i alla Thailands avlopp, jag är nämligen toapappers-missbrukare ... det går åt minst en bal i veckan, eller nä ... men nästan!

2008-02-28 @ 16:22:44

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0