starbucks, en kärleksförklaring

                                                                                                                                                                         image136

Starbucks stänger dörrarna för personalträning i tre timmar.
ALLA Starbucks i hela amerikat.
Det är ju skandal. Hur ska folk nu kunna få sin nonfat, decaf frappucino on ice?
Tur att man lever i ett så civiliserat u-land som Thailand. Här stängs inga Starbucks. (Däremot stänger alla barer och alkoholförsäljningen upphör helt i valtider, vilket enligt 60% av befolkningen, den alkoholiserade delen, är en verklig orsak till tandagnisslan.)
Sverige har väl inte infört Starbucks ännu. Det är synd och skam, det. Starbucks höjer ribban lite nämligen. Utan Starbucks hade t ex Malaysia varit helt förkastligt.
Här i Thailand är Starbucks definitivt en statushöjare, både för nationen i sig och för oss som frekventerar haket.  Jag skulle vilja hävda att om Sverige hade haft Starbucks så hade vi kunnat känna oss lite som Nordens hjältar. Lite bättre, lite snyggare, lite mer kontinentala.
Nuförtiden måste ju folk flyga till New York för att känna sig coola, har jag hört. Tänk så mycket billigare och lättare det skulle vara att ta en kopp kaffe på Starbucks. Förlåt, jag menar naturligtvis en tall, skinny latte with a Cinnamon Dolce syrup shot.

kommentarer
Postat av: Elin

exakt... fast martin är inte riktigt så... han skämmer bort dom och jag vill ha lite mer disiplin... fast anders, min förra sambo, han försvann så fort det var dags för veterinr, kloklippning eller dusch...

2008-02-27 @ 08:41:44
URL: http://prinsipesans.blogg.se
Postat av: Theres

Jag gillar faktiskt också Starbucks även om jag inte ens dricker kaffe. Deras varmchoklad och kakor går bra att äta- så att säga! Njöt i USA och tycker verkligen att Sverige borde få hit dem med tanke på vilka kaffedrickare svenskarna är!

2008-02-27 @ 11:21:04
URL: http://www.gottnersson.blogspot.com
Postat av: Becka

Det är verkligen skandal att starbucks inte finns i Sverige. På facebook finns det en grupp som heter: "Bring starbucks to sweden". Jag är givetvis med i den gruppen.
För övrigt räcker det med att åka till London för att få sin nonfat decaf what ever... ;-)

2008-02-27 @ 20:15:56
URL: http://www.beckasin.net
Postat av: Sofi

Äh, vem behöver Starbucks när Frank's har världens godaste Chai Latte ;) Mmm, säger jag bara! (hur kaffet smakar vet jag iofs inget om, men med den chai latte behövs inget kaffe alls överhuvudtaget ;))

2008-02-27 @ 23:09:45
URL: http://sunbreakthrough.blogspot.com

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0