kråkor

Nu ska jag berätta något äckligt men sant.
Jag petar mig i näsan nästan hela tiden. Ibland t om offentligt.
Jag har en ursäkt. Jag är assimilerad i det Thailändska samhället. Här petas det i näsan hejvilt i tid och otid.

Det klagas en del på invandrarna i Sverige, att de inte är assimilerade. Det förstår jag inte. Det borde vara lätt: Sluta hälsa på folk och tro inte att du är bättre än någon. Och så några småproblem såsom livrädda svenskar, allmän främlingsfientlighet och svartskalle-ordet.

Nej, det är värre här i Thailand, det ska ni veta. Ett tufft klimat för oss faranger. (Farang är vad vi kallas). Näspeteriet är bara början. Som om inte det räckte måste man småprata med varenda kotte och le nästan hela tiden!

Jag är en god invandrare dock. Näspetandet har jag jobbat hårt med. Jag skulle nog vilja gå så långt som att säga att jag bemästrat konsten.

kommentarer
Postat av: Maria

Du är för go ! Jag tycker att det går i perioder ibland känns det som att man måste peta i näsan hela tiden och ibland ingenting alls. Hoppas att allt är bra med lilla grabben i magen.Kram Maria

2008-02-16 @ 16:16:18
URL: http://monmaria.blogg.se

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0