jag är för fin för att fälla tårar

image142en liten monki!

det finns en del kläder jag skulle vilja köpa. men det går ju inte. det får man leva med när man har en tillfällig (får vi verkligen hoppas) matchvikt på 76 kg.
men så kollade jag på monkis hemsida och ville nästan gråta. jaa, av något så världsligt som fina kläder, fick jag nästan tårar i ögonen.
jag önskar innerligt att det är hormonerna som har en sådan inverkan.
jag vill nämligen inte vara en människa som på allvar gråter över en schysst trikå-klänning eller ett par sköna sneakers. det skulle rubba min hela existens om det vore så. jag skulle knappt kunna ta mig själv på allvar längre.
missförstå mig rätt, DU får gärna gråta blod över ett par manolo blahnik, men jag vill inbilla mig att de sista tårar jag någonsin fällt över ett modeplagg var back in -91, när morsan vägrade bekosta ett par levi´sjeans.
att det slutade där.
att jag numera spar tårarna till viktigare tillfällen som t ex när mocha/almond/fudge-glassen är slutsåld på minimarten eller när jag för tionde gången ser forrest gumps morsa dö eller när jag på toan mellan stönanden och stånkanden förbannar järntabletterna ännu en gång.

kommentarer
Postat av: Betty

Stackars dig och din lilla mage ;)
Hade oxå jobbigt med järntabletterna, fick dock tipset om att äta linfrön i gröten, tyckte det hjälpte litegranna i alla fall =)
Stort GRATTIS till kommande bebbe, va spännande!

Gillar förresten din blogg, länkar den på min sida, hoppas att det är OK med dig? Annars får du hojta så tar jag bort länken =)

2008-02-23 @ 09:33:18
URL: http://frubettys.blogg.se
Postat av: kstina

vilken kul text du knappat fram! Nej, vem vill bekänna att man inte kan styra över tårar... suck!

2008-02-24 @ 00:22:33
URL: http://kstina.blogspot.com

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0