humaniteten, en utdöende konst

Läste just en blogg skriven av en kvinna vid namn Katrin Schulman. Hon har extrem  tandläkarskräck och blev riktigt dåligt behandlad och t om utslängd från kliniken dit hon gick för att laga sin tand.
Det är jättehemskt, och hon kan förmodligen anmäla, men vad gör fru Schulman? Jo hon uppmanar alla sina läsare att ringa och terrorisera tandläkaren i fråga samt boka tider där naturligtvis ingen kommer dyka upp.
Snacka om maktmissbruk och dåligt omdöme.

Och jag vet att jag kommer låta som en utdöende hippie: men kan vi inte bara behandla varandra medmänskligt? Kan vi inte bara vara snälla mot varann?

Hemska tandläkare kan ta en kurs i patient psykologi och galna bloggerskor kan bete sig som folk och inte glömma bort att det finns läsare helt utan omdöme. Ta lite ansvar allihop! Va!

kommentarer
Postat av: Ms. Regina

Haha, helt underbart skrivet - och då menar jag hela alltet. Det är så sällan man hittar bloggar som ger något mer än taffliga outfitsbilder i mobbade ställningar och/eller matrapporter med äckliga bilder till det. TACK för att du gör det du gör. /A.

2008-02-05 @ 17:05:32
URL: http://angiejansson.blogg.se
Postat av: Crazypill

kass uppmaning...

2008-02-06 @ 10:47:31
URL: http://spiderchick.blogg.se

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0