freud, hjälp mig!

Jag undrar om jag liksom en 0 -1 åring är inne i en oral period som det skulle kallas enligt Freud? Fast istället för att stoppa saker i munnen, skriver jag om det.
Och vad betyder det isåfall?
Blev jag ammad för kort tid som barn? För lång tid? Sög jag på napp alldeles för länge? Blev jag abrupt avvänjd?
Allt det här kan spela in på mitt psyke. Och på min sexualitet, den är viktig när man pratar om Freud. Förhållandet till mat ska vi inte heller glömma.

Det kan vara så många fel på mig och min sexualitet. (Matvanorna är det definitivt fel på, så där scorar han poäng Herr Freud.)
Skrämmande.
Jag ska inte älta det här mer.

Men. Låt mig bara säga att jag saknar mina cigaretter. Väldigt mycket. Och en cigarr är inte alltid bara en cigarr, även om den är det ibland tydligen. Enligt Freud.

Som sagt, skrämmande.

kommentarer
Postat av: Annsingen

Tack! Ha en underbar fredag!

2008-02-15 @ 05:25:40
URL: http://lillanslilla.blogg.se

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0