ett friskt gossebarn

Idag var det dags för läkarbesök.  Det sedvanliga 2D ultraljudet bytte vi ut mot det fräckare (och betydligt dyrare) 4D ultraljudet.
I Thailand blir det ibland jobbigt med kommunikationen.

Radiologen febrilt letande : "I try to look his dick"

Mikey (frustande): "Excuse me, what?!"

Jag: " I think she´s trying to locate his penis, honey"

I den medicinska världen bör man använda ord som penis och inte kuk. Det måste jag nog förespråka.
Lite senare kunde hon inte hitta bäbisens ena njure. Det var betydligt mer oroande än språkbruket, men visade sig vara falskt alarm, det kunde den tillkallade läkaren garantera.

Så min bäbis har två njurar och en kuk.
Känns tryggt.


kommentarer
Postat av: Becka

Haha!! Va bra att bäbisen mår som han ska!

Va kul att du gillar mitt vardagsrum! Bjuder ni på resa till Thailand som lovar jag att lära din pojkvän allt jag kan om städning (och jag kan en hel del...!!)... ;-)

2008-02-15 @ 11:11:46
URL: http://www.beckasin.net
Postat av: Annelie

Grymt rolig blogg du har, var längesen jag skrattade såhär mycket! Keep on rocking!

2008-02-15 @ 20:29:37
Postat av: pernilla

anneli: tackar och bockar! jag ska försöka rocka vidare.

2008-02-16 @ 02:56:19
URL: http://lillapernilla.blogg.se
Postat av: Petra

ha ha ha *asg* jag haller me annelie!!!!!!!Kram

2008-02-16 @ 03:15:35
URL: http://nongpet.blogg.se

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0