consider this a warning.


Stolta 75,6 kg väger jag nu.  Och det är ABSOLUT förbjudet att ens titta på en KitKat, säger Dr Chailailak.
Jag lyckades gnälla till mig två ynka Malthesers av Mikey igår kväll framför tv´n. TVÅ!!! Så fattigt!
Jag kan inte smälta att att han är i maskopi med doktorn. Det kommer han att få ångra en vacker dag. Lita på det.

Den där 4D-maskinen upskattade grabbens vikt till 1787 g.

Det betyder att jag egentligen bara väger 73,813 kg, vilket i sin tur betyder att jag bara gått upp ca 14 kg! Vad är 14 kg?! Typ sju paket vetemjöl. Eller en liten hund. Alltså några limpor eller en pudel. Det har jag burit på många gånger förr. (Inte just en pudel, men en mops) (Och kanske inte ett helt bageri, men jag gillar bröd: Laputa, fillimpa, grova limpor.) Wåtts dö pråblem?

Ta inte ifrån en gravid kvinna hennes choklad.

 Dr Chailailak, du kan räkna detta som en första varning.


kommentarer
Postat av: Gabi

Du kan nog ta bort några kg till, tänk att det är en del fostervatten och en moderkaka som väger, så ta bort 2 kg = lite godis till frun!!
Tänk på att snubben din kan inte ha helt koll på dig här hemma så länge han inte är med dig här...
Ha en bra helg/söndag!!

2008-02-16 @ 11:59:38
URL: http://gabrielasliv.blogg.se
Postat av: Becka

Jag tycker inte 75 kilo lät som så mycket. Eller?
Ät på, tycker jag! Skit i doktorn! Det är ju du själv som får gå ner det sen så... ;-)

2008-02-16 @ 18:02:46
URL: http://www.beckasin.net
Postat av: Theres

Som jag tidigare säkert sagt så har jag gått upp 18 resp 20 kilo då jag väntat mina barn.(alltså landat på 80 och 82 pannor!!! Det du!) Man äter ju allorlunda men och andra sidan förberedera man ju sig för att snart stå för TVÅ människors mat. Om nu amningen kommer igång och fungerar. Kanske du får ett riktigt matvrak till son så du behöver allt du nu "samlar" på dig. Huvudsaken att du äter regelbundet och alla de mål man bör äta. Att plussa på med lite annat gott är ok. Är ditt blodtryck ok borde du inte oroa dig. Men glöm inte äta din vanliga kost i första hand!? :) Jag behövde alla kilon med Hilda då jag fick lov att äta mjölkfri kost udner hennes amning- och jag ammar ju ett år ca. Tänk dig det! Utan choklad, grädde, creme fraiche, chokladpudding, fil, yoghurt osv. Livets goda fick jag undvika och tro mig- min vikt rasade snabbt! (Men nu verkar visst magen vilja växa igen- och någon bäbis är det inte) hi hi hi

2008-02-17 @ 09:54:01
URL: http://www.gottnersson.blogspot.com
Postat av: Petra

du, gabi har ratt!! jag forlorade 4,5kg nar mitt vatten gick me maya, direkt efter forlossningen blev jag totalt med 11kg (inkl vattnet ovan) sa jag gick bara pa mig en godis vikt pa 5kg. Totalt 16kg. At pa om du vill!

2008-02-18 @ 09:11:16
URL: http://nongpet.blogg.se
Postat av: linn

om jag förstått det rätt är det ju när man är gravid som man har den bästa ursäkten att äta preeeeciiiiis vad man vill. Det är en bättre ursäkt än PMS. det finns en anledning till att du kan jaga upp din karl mitt i natten för att ila iväg och köpa alla dina favoriter! ta för dig. vill du gå ner i vikt efter graviditeten så ta det då (långpromenader dagarna i ändå funkade kanon för min supersmala syster)

2008-02-18 @ 21:10:11
URL: http://www.linnjison.blogspot.com
Postat av: Insid.

Du kan vara helt säker på att du inte burit runt på ett helt bageri. När jag slavade som bagare beställde vi mjöl i pall. Ofta pall-ar. En pall, ca 900 kg. Säckar om trettio kilo. Du lyfte knappt en halv säck, så i bagarmått är det inte så mycket ;)

2008-04-26 @ 17:41:43
URL: http://insidiae.blogg.se/

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0