bajs: känsliga läsare varnas härmed

Vet ni vad som är så bra med att vara vegetarian? (Förutom att man kan gå omkring och känna sig moraliskt  överlägsen).
Jo, som vegetarian bajsar man ofta. Det är inte ovanligt att man tömmer tarmen ett par gånger dagligen. Jätteskönt. Man känner sig lätt som en älva och glad som en lärka. Min skit till och med luktar bättre än andras, det är jag övertygad om.

Those days are gone.
Inte nog med att förstoppning tydligen är en vanlig bieffekt av graviditeten, ens läkare är ibland påhejare av avföringens fiende nummer ett: järntabletten. Jag har försökt att komma undan, tro mig, jag skippade dem i två veckor i förra månaden bara för få känna tillfredsställelsen av att klämma ut en riktigt rackabajsare.
Men Dr Chailailak jagar mig. Liksom min morsa kör hon på samvetet "You want strong baby!  Baby need iron"

Nu har jag inte bajsat på över 24 timmar. Och innan dess var det enda som kom ut en patetisk ursäkt till bajskorv. Jag käkar obscena mängder chili, men de där järntabletterna är ogenomträngliga. De ligger som en pansarvägg någonstans i mina tarmar och stoppar upp processen. Snart kommer ungen inte få plats längre, mina skitfyllda tarmar kommer att tvinga honom ut i en för tidig födsel.

Vad ska jag göra? Jag är så full av skit att George Bush liknar en amatör.

kommentarer
Postat av: Ida

Jag har verkligen också jätteproblem med att bajsa. Kan gå typ 4-5 dagar ibland. Men nu har jag käkat en sån där detox-kur i en vecka, så nu går det iaf en gång om dan.

Jag har inga vettiga råd men jag hoppas det löser sig.
Ha det fint!

2008-02-19 @ 03:06:05
URL: http://hittaida.blogg.se
Postat av: Petra

ta dem max varannan dag o käka plommon eller drick plommon juice.
Finns ju annat som kör igång som tex russin... satsa på det o mkt frukt... kram

2008-02-19 @ 07:16:26
URL: http://nongpet.blogg.se
Postat av: Gabriela

Du ska äta torkade katrinplomon och torkade aprikoser, om du hittar linfrön så ha det på yogurten, typ 1 msk per dag!!
Järntabletter knäcker magen, fråga mig jag var tvungen att ta 2 om dagen!!
Hoppas det löser sig ;)

2008-02-19 @ 07:43:11
URL: http://gabrielasliv.blogg.se
Postat av: Melinda

haha va underbart x) :D

2008-02-19 @ 10:11:10
URL: http://pindilusen.blogg.se
Postat av: Theres

Tur jag är härdad med allt vad bajs heter tack vare mina barn och mitt jobb- annars hade jag nog reagerat på ditt inlägg!!! :) För mig med hård mage är PLOMMONJUICE det bästa. En klunk varje morgon är fin medicin. Fast då är jag ju inte vegetarian utan mjölkälskare! och det är ju inte det bästa för magen.

2008-02-19 @ 12:06:56
Postat av: Emelie

Haha! Tänk att bajs kan vara så roligt ;p Lycka till med den riktiga förlösningen, när det nu blir :D Ha det bra!

2008-02-19 @ 21:50:35
URL: http://emeliesundiin.blogg.se
Postat av: Sofi

Haha, åh, alltid lika kul med bloggare som lämnar ut sig såhär! ;)

2008-02-21 @ 10:41:07
URL: http://sunbreakthrough.blogspot.com

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0