no pass, you no drive sa-lowly!!

Teacher: "Why you no drive sa-lowly?! You drive sa-lowly you pass!!!"
Me: "I drive sa-lowly, i'm very nervous!"
Teacher: "You no check steering before reverse, no good.  You no drive sa-lowly!!"
Me: "I forget check steering, i'm nervous!"
Teacher: "Ahhh, you exite? You no exite, you no see another people, you think like driving in field only teacher see you!"
Me: " Ok, next time i try, no exite"

Alltså, jag blev icke godkänd. Tyckte det gick så bra, färgblindhetstestet, reaktionstestet, djupseendet osv. Teorin gick som en dans:
Which vehicle is prohibited on a public road?
A A tank in warfare
B A vehicle with broken windshield
C A vehicle not louder than 75 dB
D A tractor with rubber tires

Ett självklart B.

Which of following actions are prohibited?
A Pass another vehicle 50 m before an intersection
B Park under a pedestrian bridge
C Make a u-turn in an intersection
D Change lanes to avoid obstruction in the lefthand lane.

C

Men så kom uppkörningen som också den gick riktigt bra, som en dans faktiskt, tills den sista stationen och jag knockade pinnen i backen. Ja, ja, ja. Nästa vecka försöker jag igen, tills dess fortsätter jag bara att köra utan körkort.

 Tröstkommentarer mottas dock gärna.


kommentarer
Postat av: Gabi

Jag tycke rdu är grym ändå, med eller utan körkort!!
Jag håller tummarna nästa vecka igen!!
Vad händer om man inte har ett körkort vid poliskontrollen?? Är det det samma som när man kör bike, 200-300 bth och du har ett "passera gå" kort i 24 timmar??

2007-12-27 @ 20:22:21

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0