luftkonditionerings-kriget och andra funderingar

Yes! Först in på kontoret idag!
Det betyder att jag inte kommer behöva frysa arslet av mig den första timmen i alla fall. Det är ett tyst och skoningslöst nytt slag varje dag, jag höjer temperaturen så fort tillfälle ges och de sänker den igen lika snabbt. Det ar jag mot DOM. Jag är mol alena på min sida och de tar inga krigsfångar. Det är värst när jag glömt jackan hemma. Luftkonditionerings-kriget visar inga tecken på att avta eller gå till fredsförhandlingar. 

I min Mp3 spelas det varannan Timbuktu, varannan Kent. Prova det någon gång, gott folk. Svenska språket är mkt vackert. Jag spelar högt för att glömma att jag fryser och att DE ogillar mig hela bunten. Så sjunger jag gärna med i Kents refränger. Snälla sluta lyssna, glöm allt jag sa, jag mår bra, du måste lämna mig ifred, jag behöver ingen hjälp, vill du hjälpa, hjälp dig själv. Jag försöker inte rappa. och jag är här jag ãr där jag är everywhere.
Det är ngt med dialekterna också.

Bra humör idag. Inga uppenbara försök från mina medtrafikanter att ta mig av daga på vägen hit. Och imorgon är det dags för sista körlektionen och på torsdag kör jag upp. Sedan blir det bil varje dag. Mycket trevligare att kõra bil lagligt ifall jag har en olycka, naturligtvis får jag ju betala oavsett om en thai är involverad, men försäkringen gäller kanske om jag har körkort.


kommentarer

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0