graviditets tankar

 I natt kom Mikey hem med en bärsele. Tack Antonio och Marcello! Det är en skum känsla att äga en sån pryl. Helt overkligt. Vi fick en barnvagn av Joel och Som alleredan i September, så den har jag nästan vant mig vid.  (Gått och lyft på filten vi parkerat den under då och då och tagit mig en titt)
Bebis kläder har jag också inhandlat, ett par sparkdräkter och strumpor, men det känns helt vanligt. De skulle ju kunna vara till vem som helst, under åren som gått har ju flera av mina vänninor skaffat barn.
Jag tror inte jag kommer fatta förrän jag ligger där och skriker i förlossningsvåndor. Bättre sent än aldrig, antar jag.
Vi värmer upp genom att titta på "Birth stories" en kanadensisk  serie som visar olika kvinnor/par i slutet av deras graviditet samt förlossningen.
Lärdomar:
1 Jag vill inte föda hemma (hippie stajlen går fett bort).
2 GE MIG DROGER!!! Ju fler och starkare, desto bättre.
3 Kanadensare är inte snygga.
Mikey börjar tro att han kommer svimma "honey, i'm not good with blood and all that". En annan önskar att man bara kunde svimma av, vakna och ha en liten bebis. GUD, VAR DET VERKLIGEN MENAT SÅ HÄR, ELLER KAN DU HA GJORT EN LITEN MISS?


kommentarer
Postat av: Gabi

Du kan ju alltid be om att bli snittad... ;)
Det gör ju inte så ont under tiden , bara efter i några dagar!! Men man får inte lyfta tungt på 8 veckor ( helt ok med sitt barn ).
Kanske värt att dundera på??

2007-12-21 @ 20:04:57

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0