gossebarnets namn

OM det inte i slutändan hade varit ett ganska seriöst slitgöra (för att inte tala om att vi helst ska vara överrens, fadren & jag) att hitta ett trevligt, passande pojknamn så hade knodden redan hetat Elvis.
Så klassiskt, coolt och gångbart både här i Thailand, i Sverige och Amerikat. I nuläget har stackarn ett nytt namn i halvtimmen istället.
Fattar ni hur många bebisnamnsajter det finns? Hur många knasiga namn, men ännu värre, hur många riktigt, riktigt tråkiga namn det finns?! Världen behöver inga fler Fredrik, Johan, Andreas eller Dennis (no offense). Vi har vår beskärda del.
Men å andra sidan...gissa hur många Elvis det blev förra året? 48.  När min pojk är redo att börja skolan är han kanske inte den enda Elvis i klassen. 
Det är ju naturligtvis inte nödvändigt med ett alldeles unikt namn (eftersom gossebarnet i sig själv kommer bli helt galet speciell) men som sagt Martin känns helt out of the question. 
...jag har minst fyra månader kvar till att övertala Mikey...




                                                                                                        Elvis Presley Magnet  


kommentarer

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0