vart tar alla bajs och kissblöjor vägen?

Idag fick jag en blöjsophink gratis. Det är en pryl jag inte ens visste fanns för en månad sedan. Tydligen kostar de ett par hundra spänn att köpa.
En speciell sophink för nedbajsade blöjor får mig att inse att jag inte är så beredd på att bli morsa.
Det är inte så mycket bajset.
Mera tanken på att det tydligen krävs en sopkorg av ett slag jag aldrig hört talas om.

Är det något mer jag bör veta eller införskaffa? 
Frisyrgele till bäbisens första hårstrån?
Självlysande bröstvårtor så bäbisen hittar rätt när han ska amma i mörker?

Jag är orolig. Jag var mkt nära att missa en sådan (bevisligen) viktig grej som blöjsophinken. Vad tusan hade blivit av alla vilsna bajs och kiss blöjor utan den?
Alldeles för nära där, Pernilla...



Orutinerad moster vs

 en morsa vars blick meddelar att hon vet allt om blöjhinkar.


kommentarer
Postat av: Theres

Jag har klarat mig utan den sortens sophink. Vi har kört vanlig sophink med påse i och är det just bajs vi talar om har den bajsigalöjan hamnat i en mindre påse direkt - stängd illa kvick med en hård knut- och sedan ut på bron. I väntan på att bäras till soptunnan. Puh! Då slapp man den stanken.

2008-03-13 @ 23:44:16
URL: http://www.gottnersson.blogspot.com
Postat av: Petra

ha ha ha ta det som det kommer snäckan, du kommer klara det galant! bilden på systeryster e tagen på IKEA eller??? Fina ni e!

2008-03-14 @ 04:43:55
Postat av: Fjärilen

Jag tror nog inte att du behöver oroa dig, du verkar vara på den säkra sidan vad det gäller föräldraskap. :)

2008-03-14 @ 09:17:44
URL: http://psykfallet.blogg.se
Postat av: Gabriela

Bara så du vet så finns det så mycket onödiga saker "dom" vill sälja på föräldrar, dom spelar gärna på ens osäkerhet, särskilt när det är färsta gången man får barn...

Bilderna på dig och din syrra är super fina, vilket charmpöjk den där Aron är!!

2008-03-14 @ 13:16:00
URL: http://gabrielasliv.blogg.se

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0