plus att jag åker till IKEA för att köpa påslakan imorgon!

Köpte skor idag. Styckpris 124, 50 SEK. Jag hittar bara billiga dojor.

I övrigt har jag börjat missbruka Gaviscon. Inte ett njutningsfyllt missbruk (det smakar som man skulle kunna tänka sig att sån där pulvertvål man ibland stöter på i diverse skumma lokaler kunde smaka). Nej, icke ett ett missbruk med en "high", men dock ett nödvändigt sådant.

Dessutom har jag snott farsans säng. Bäddsoffan var ingen höjdare enligt min ringa mening, så det känns bra att min 68-årige halte gamle far med höftleds och miniskproblem samt ett Vestibularisneurit-tillfrisknande i ryggen tycker den duger.

Jag har också bakat bröd. Fillimpa och morotsbröd. Och köpt en amningsbehå. Jag ser allt detta som ett led i utvecklingen. Pernilla på vägen mot bullmamma-målet. Imorgon tänkte jag stoppa strumpor samt tilllaga blommiga falukorvar.
I nästa vecka någon gång när jag börjat nicka instämmande till Linda Skugges blogg,  får någon gärna komma förbi och örfila mig.

kommentarer
Postat av: Gabriela

Jag tycker Novalucid är godare.... Har använt det till och från sen jag var 8 år!! Så jag vet vilket som är bäst ;)!!!

2008-03-10 @ 20:25:46
URL: http://gabrielasliv.blogg.se
Postat av: Theres

Det som är bra är att man får ha sitt eget sätt att tolka bull-mamma. Det handlar trots allt om att man vill sitt bästa för sina små barn. Om det då är bullar, blommiga falukorvar, leksaker till tusen eller blöta pussar så gör man själv valet. Kom ihåg att samhället/omgivningen inte styr dig som bull-mamma utan DU!

2008-03-13 @ 23:49:07
URL: http://www.gottnersson.blogspot.com

kommentera mera:

och jag heter:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

jag ville bara:

Trackback
RSS 2.0